Nákup a správa nehnuteľnosti na Kostarike - ako to u nás funguje?
- nextone104
- 10. 6. 2024
- Minut čtení: 3
Aktualizováno: 29. 8.
Kostarika s jej úchvatnou prírodou, priaznivou klímou a priateľskými ľuďmi, sa stáva čoraz populárnejšou destináciou pre tých, ktorí hľadajú svoj druhý domov alebo vhodnú investičnú príležitosť. Nákup nehnuteľnosti v tejto stredoamerickej krajine je bezpochyby skvelým rozhodnutím, pod informačným náporom sa však môže zdať, že celý proces nadobudnutia nehnuteľnosti v zahraničí môže byť náročný a zdĺhavý. S dobrým a skúseným sprievodcom však ide o plynulý proces bez starostí!
Spoločnosť Reality Kostarika pôsobí na českom trhu od roku 2017, ale naši odborníci majú bohatú prax s predajom nehnuteľností na českom i kostarickom území už z predchádzajúcich rokov. Časť nášho tímu žije už mnoho rokov priamo na polostrove Osa a má za sebou dlhú cestu v budovaní kvalitných a spoľahlivých kontaktov s miestnymi dodávateľmi, či už ide o právne služby, daňové poradenstvo, architektov alebo staviteľa. Vieme, s kým rokujeme a našim partnerom na základe dlhoročnej spolupráce a kvalitným výstupom úplne dôverujeme.
Našim klientom zaručujeme individuálny a ľudský prístup, profesionálne jednanie a podporu s každým krokom - od výberu vhodnej lokality a typu nehnuteľnosti na základe osobných preferencií až po vybavenie nového domova, nastavením jeho prevádzky, zabezpečením správy a zároveň prenájmu objektu. Zároveň našich klientov Kostarikou radi osobne urobíme a ukážeme im žiadané oblasti i realizované stavby.
A ako teda proces nákupu nehnuteľnosti na Kostarike s naším tímom vyzerá?

Úvodné stretnutie s obchodným špecialistom
Prvým krokom k nákupu nehnuteľnosti je osobná schôdzka s klientom v priestoroch našich kancelárií v Tančícím domě, prípadne online schôdzka, pri ktorej s klientmi spoločne prediskutujeme všetky možnosti a ich potreby. Každý náš projekt je unikátny a je možné vyberať zo širokej palety stavieb a pozemkov.
Počas tohto stretnutia je zároveň priestor na konzultáciu ohľadom možností financovania a zároveň prerokovania daňových povinností po nákupe nehnuteľnosti na Kostarike.

Vypracovánie individuálnej ponuky
Akonáhle spoznáme individuálne potreby nášho klienta, nasleduje navrhnutie konkrétnej ponuky pozemku a stavby na kľúč so všetkými dostupnými štandardmi i nadštandardmi, ktoré si klient zvolí podľa zaslaných možností. Medzi nami ponúkané nadštandardy patrí napr. zaistenie a inštalácia technického vybavenia ako sú fotovoltaické panely, príprava výbavy nehnuteľnosti na budúci prenájom a realizácia bazénu či tropické záhrady podľa stanovených požiadaviek.
Cesta na Kostariku a ukážka našich projektov
V prípade, že má klient záujem sa na Kostariku pred nákupom pozemku vydať, radi sa s ním na mieste stretneme a všetko mu osobne ukážeme, počnúc pozemky, nami realizovanými domami v rôznych fázach výstavby, končiac paletou krásnych pláží, reštauráciami či obchodmi a ďalšou občianskou vybavenosťou. Pre našich klientov pripravíme pred touto návštevou itinerár ich cesty, pomôžeme im s nákupom leteniek a zároveň ich priamo na polostrove Osa prepojíme s ďalšími investormi a členmi vznikajúcej českej komunity.
Príprava a odbavenie zmluvnej dokumentácie
V prípade, že klient chce zaobstarať nehnuteľnosť z Českej republiky, podpisujeme zmluvnú dokumentáciu v Prahe a na základe tohto kroku dochádza k zahájeniu výstavby na vybranej parcele a následnému prevodu na chotári po jeho dostavbe.
Každý záujemca si môže ústne rezervovať konkrétnu zvolenú nehnuteľnosti na dobu 3 pracovných dní, a to bez nutnosti hradiť akúkoľvek zálohu alebo zmluvnú istinu. Rezerváciu je možné vykonať iba po dohode a absolvovaní informačnej schôdzky s naším obchodníkom.
Výstavba a odovzdanie nehnuteľnosti
Odovzdanie domu či vily prebieha spravidla v časovom horizonte 10 mesiacov od podpisu zmluvy – závisí od veľkosti a typu stavby. Spolupracujeme výhradne s overenými lokálnymi dodávateľmi a zakladáme si na kvalite a dodržiavaní dohodnutých termínov. Počas výstavby všetko dôkladne reportujeme a sme v komunikácii s klientom, ktorému sú pravidelne zasielané potrebné informácie a fotodokumentácia.
Posledným krokom celého procesu je odovzdanie a prepis nehnuteľnosti na nového majiteľa podobne ako v Českej republike. Podľa dohody ďalej môžeme zaistiť ďalšie služby ako je prepis verejných služieb, uzavretie poistenia, zabezpečenie správy prenájmu a údržby nehnuteľnosti či záhrady atď.
Ďalej už nezostáva nič iné, než presun do nového domova a adaptácia na nový životný štýl PURA VIDA! :)




